Godzina | Forma |
6.30-8.00 | Przychodzimy do przedszkola, bawimy się w zabawy dowolne, które odpowiadają naszym zainteresowaniom (m.in. zabawy konstrukcyjne, badawcze, tematyczne, aktywność w kącikach). Opiekujemy się roślinami i rybkami. Indywidualna praca z dziećmi. |
8.00-8.30 | Bawimy się w zabawy, które wspierają rozwój naszych zmysłów i procesów poznawczych. Razem ćwiczymy – wspólna gimnastyka. |
8.30- 9.00 | Jemy śniadanie. Myjemy rączki, nakrywamy do stołu (czynności higieniczno-porządkowe). Praca dyżurnych. |
9.00-10.30 | Realizujemy temat dnia. Bierzemy udział w zajęciach dydaktyczno-wychowawcze zgodnych z programem wychowania przedszkolnego (zajęcia: umuzykalnianie, zestawy ruchowe, plastyczno-konstrukcyjne, matematyczne, rozwijanie mowy i myślenia, j. angielski).Realizacja programów autorskich/projektów. |
10.30-10.45 | Jemy II śniadanie. Myjemy rączki, nakrywamy do stołu (czynności higieniczno-porządkowe). Przyswajamy wiedzę o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. Praca dyżurnych. |
10.45-12.15 | Bawimy się w naszym przedszkolnym placu zabaw, wychodzimy na spacery, aby obserwować przyrodę i najbliższe otoczenie. Czynności samoobsługowe przed/po wyjściu (nauka ubierania się, zawiązywania/zapinania butów, zapinania guzików/suwaków). |
12.15 – 13.00 | Jemy pyszny obiadek. Myjemy rączki, nakrywamy do stołu (czynności higieniczno-porządkowe). Praca dyżurnych. Uczymy się prawidłowo posługiwać sztućcami, kulturalnie spożywać posiłki i odpowiednio je celebrować. Po obiedzie myjemy zęby. Przygotowujemy się do odpoczynku. |
13.00-14.30 | Poobiednia relaksacja. Odpoczywamy słuchając bajek, muzyki klasycznej, niektórzy smacznie zasypiają wtulając główkę w swoją poduszeczkę na leżaku. Czas i forma relaksacji są uzależnione od grupy wiekowej. Praca indywidualna, praca w małych grupach, zajęcia wspierające rozwój dziecka. |
14.30 – 15.00 | Jemy podwieczorek. Myjemy rączki, nakrywamy do stołu (czynności higieniczno-porządkowe). Praca dyżurnych. |
15.00-17.00 | Bawimy się w zabawy dowolne grupowe i indywidualne odpowiadające naszym zainteresowaniom. Zabawy dydaktyczne utrwalające treści. W zależności od pory roku i pogody wychodzimy na przedszkolny plac zabaw. Rozchodzimy się do domów. |