czas | Forma aktywności |
|
630- 700 | Z | Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych |
700- 800 |
Z D |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., Opiekowanie się roślinami. Indywidualna praca z dziećmi. |
800- 820 | D | Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych. Ćwiczenia poranne/zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence. |
820- 830 | Czynności higieniczno- porządkowe. Praca dyżurnych. Nakrywanie do stołu | |
830-900 | Śniadanie | |
900-1000 | D | Zajęcia dydaktyczne programu wychowania przedszkolnego „W kręgu zabawy” Jadwigi Pytlarczyk (zajęcia językowe, matematyczne, umuzykalnienie, zestawy ruchowe, plastyczno-konstrukcyjne, zajęcia przyrodniczo-ekologiczne, rozwijanie mowy i myślenia). Realizacja programów autorskich/projektów. |
1000-1030 | Drugie śniadanie. Czynności higieniczno-porządkowe. Praca dyżurnych. W drugą środę miesiąca – Kuchcikowko W trzecią środę miesiąca – Urodziny |
|
1030-1130 | R | Zabawy na świeżym powietrzu. Spacer. Obserwacje przyrodnicze. Zwiedzanie najbliższego otoczenia. Czynności samoobsługowe przed/po wyjściu (nauka ubierania się, zawiązywania/zapinania butów, zapinania guzików/suwaków) |
1130-1145 | Czynności higieniczno- porządkowe. Praca dyżurnych. Nauka prawidłowego nakrycia do stołu. | |
1145-1215 | Spożywanie obiadu – nauka prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne zachowanie, celebracja posiłków. | |
1215-1340 | Leżakowanie Odpoczynek przy muzyce, słuchaniu bajek. Czas i forma relaksacji uzależniona od grupy wiekowej. | |
1340-1400 | Czynności higieniczno-porządkowe | |
1400-1430 | Podwieczorek. Czynności higieniczno-porządkowe. Praca dyżurnych. | |
1430-1600 | Z D R |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Zabawy dydaktyczne utrwalające treści programowe. Praca indywidualna W zależności od pory roku - pobyt w ogrodzie. |
1600-1700 | Z | Rozchodzenie się dzieci - Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
czas | Forma aktywności |
|
630- 800 | Z D |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., Opiekowanie się roślinami. Indywidualna praca z dziećmi. |
800- 820 | D | Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych. Ćwiczenia poranne/zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence. |
820- 830 | Czynności higieniczno- porządkowe. Praca dyżurnych. Nakrywanie do stołu | |
830-900 | Śniadanie | |
900-1000 | D | Zajęcia dydaktyczne programu wychowania przedszkolnego „W kręgu zabawy” Jadwigi Pytlarczyk (zajęcia językowe, matematyczne, umuzykalnienie, zestawy ruchowe, plastyczno-konstrukcyjne, zajęcia przyrodniczo-ekologiczne, rozwijanie mowy i myślenia). Realizacja programów autorskich/projektów. |
1000-1030 | Drugie śniadanie. Czynności higieniczno-porządkowe. Praca dyżurnych. W drugą środę miesiąca – Kuchcikowo W trzecią środę miesiąca – Urodzinki |
|
1030-1135 | R | Zabawy na świeżym powietrzu. Spacer. Obserwacje przyrodnicze. Zwiedzanie najbliższego otoczenia. Czynności samoobsługowe przed/po wyjściu (nauka ubierania się, zawiązywania/zapinania butów, zapinania guzików/suwaków) |
1135-1150 | Czynności higieniczno- porządkowe. Praca dyżurnych. Nauka prawidłowego nakrycia do stołu. | |
1150-1220 | Spożywanie obiadu – nauka prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne zachowanie, celebracja posiłków. | |
1220-1300 | Poobiednia relaksacja. Odpoczynek przy muzyce, słuchaniu bajek. Czas i forma relaksacji uzależniona od grupy wiekowej. | |
1300-1400 | Z D |
Zabawa dowolna. Zajęcia popołudniowe. Praca indywidualna, praca w małych grupach, zajęcia wspierające rozwój dziecka. Zabawy ruchowe. |
1400-1430 | Podwieczorek. Czynności higieniczno-porządkowe. Praca dyżurnych. | |
1430-1600 | Z D R |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Zabawy dydaktyczne utrwalające treści programowe. Praca indywidualna W zależności od pory roku - pobyt w ogrodzie. |
1600-1700 | Z | Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |